Součástí webových stránek každé autoškoly by měla být i sekce „on-line přihláška“, která zájemci o výcvik umožní pohodlné a intuitivní přihlášení do autoškoly. Řada autoškol svým žákům přihlášení vůbec neusnadňuje – na webu poskytne jen formulář s Žádostí o přijetí k výuce a výcviku ve formě PDF, často navíc ledabyle naskenovaný. Zájemce je v tomto případě zatěžován formálními pokyny k vyplnění (viz oboustranný tisk) a provozovatel autoškoly bývá rozladěn, pokud tyto pokyny někdo nedodrží nebo žádost vyplní špatně.
Je nutné si uvědomit, že žadatel vidí příslušný formulář poprvé v životě a není pro něj snadné se jím „prokousat“, podobně jako pro provozovatele autoškoly určitě nebylo jednoduché poprvé vyplnit daňové přiznání nebo třeba podat návrh na změnu v katastru nemovitostí.
Jak vytvořit efektivní přihlášku
Odkaz nebo tlačítko pro přihlášení do autoškoly musí být to nejvýraznější a tím prvním, co návštěvník na stránkách autoškoly uvidí. Odborně se tomu říká „Call to action“ – to je to tlačítko, které Vás živí, přináší Vám peníze za nové objednávky.
Všimněte si, jak vypadá např. průběh objednávky ve velkých eshopech – tlačítka pro přidání zboží do košíku jsou výrazná a proces objednávání neobsahuje žádné rušivé prvky, které by mohly odvést pozornost návštěvníka a odvádělo ho od dokončení objednávky (naopak jsou mu postupně přibalovány další a další položky k rozšíření nákupu).
Správně pojmenujte sekci
Stránka s přihlašovacím formulářem by měla mít v rámci webu autoškoly vytvořenou samostatnou stránku, na které by nemělo být umístěno vůbec nic jiného. Tato stránka musí být dostupná přes výrazné tlačítko ze všech podstránek v rámci webu – ideálně přes odkaz v menu. Takový odkaz musí být pojmenovaný „PŘIHLÁŠKA“ (do autoškoly), nikoliv např. „Ke stažení„, to je matoucí – žák se chce PŘIHLÁSIT a nenapade ho, že si by si kvůli tomu měl něco STAHOVAT (opravdu, věřte tomu).
Žádné složité kolonky
Všimněte si, že objednávkové formuláře na webu jsou často koncipovány formou průvodce – v prvním kroku vyplníte jen základní kontaktní údaje, v druhém kroku zbývající osobní údaje, v dalším pak způsob dopravy a platby a tak dále. Vše je jednoduché a logicky navazující.
Zamýšleli jste se někdy, proč v úspěšných eshopech není vše v jednom dlouhém formuláři? Protože se pak ani nedozvíte, že někdo vyplňování dlouhého formuláře vzdal. Pokud si v prvním kroku necháte vyplnit jen základní údaje, můžete si je uložit a zájemce kontaktovat i případě, že další krok formuláře už nedokončí (např. kvůli tomu, že v danou chvíli nechce vyplňovat rodné číslo nebo nezná číslo svého občasnkého průkazu). Pokud by byl formulář dlouhý a pouze v jednom kroku, pak byste se ani nedozvěděli, že zájemce začal formulář vyplňovat – a přišli byste o něj…
Formulář s Žádostí vygenerujte automaticky
Nenechte zájemce vypisovat Žádost v ruce. Formulář s objednávkou vygeneruje Žádost automaticky ve formátu vyplněného PDF. Zákazníkovi ušetříte čas a zpříjemníte proces přijetí, sami si ušetříte neustálé luštění nečitelného písma a opravy chybně vyplněných žádostí.
Využijte profesionální řešení
Individuální vývoj takové ideální on-line přihlášky by určitě něco stál, nejspíš několik tisíc. I tak by se to vyplatilo, protože byste se divili, kolik žáků objednávku zbytečně nevyplní a ze stránek odejde (a najde si pak třeba jinou autoškolu).
Vychytaná on-line přihláška na web je např. součástí software MOJE AUTOŠKOLA. Pokud tento software ve své autoškole zatím nepoužíváte, pak máte možnost využít jednoúčelovou službu www.prihlaska-do-autoskoly.cz, která jednoduchým způsobem zakomponuje on-line přihlášku přímo na Vaše stránky bez nutnosti drahého vývoje na míru.